úterý 24. května 2022

Neapol IV.

Mozaiky. 
Podlahové i nástěnné. 
Neuvěřitelně jemná práce z období kolem přelomu letopočtu. Většina z Pompejí. 










     Archeologické muzeum v Neapoli. 

5 komentářů:

  1. Díky, hledím na tu krásu - některé z nich jsou k neuvěření, hotová malba kamenem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt nádhera. Jednotlivé kamínky na některých těch nástěnných mozaikách byly neskutečně drobné.

      Vymazat
  2. Ty jsou pravdu neskutečné. Kdysi dávno jsem byla se školou v Pompejích, ale mozaiku jsem tam viděla (zapamatovala si) snad jen tu jednu slavnou na stěně. Buď jsem byla nezralá (ale tu jednu jsem dost vnímala) nebo našemu průvodci/učiteli nepřišly tak podstatné. Jednou se tam podívám znovu a prohlédnu si je mnohem lépe. Díky za celou krásnou fotoreportáž!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přímo v Pompejích mozaiky pořád jsou, ale ne takhle zachovalé. Tyhle jsou sice původem z Pompejí, ale přenesené do Archeologického muzea, kde je o ně řádně postaráno. :-) Stojí za to to vidět.

      Vymazat
  3. To je nádhera! Kdysi, dávno, v minulém režimu, jsem probendila prémiové spoření mladých cestou po Itálii, za 3 týdny od shora dolů a zase nahoru. Byla jsem v Pompejích, Neapolí jen prolétla, asi se tam potřebuju vrátit a taky na Capri...Díky za celou neapolskou fotoreportáž. Eva

    OdpovědětVymazat