pátek 25. ledna 2019

Měsíc

Mám Měsíc ráda. Hodně. Je to jedna z mých úplně nejoblíbenějších "věcí".
Když se na něj dívám, jsem zvláštním způsobem klidná.
A když je v úplňku, klidně spím. Vím, že hodně lidí to má naopak, ale já mám pocit,
že mě hlídá...

Pondělní nádherný krvavý úplněk mě přivedl na tyhle dvě měsíční knížky.

Hannah Pang, ilustrace Thomas Hegbrook: Měsíc (Book Dock, 2019)









Kelly Barnhillová: Dívka, která upíjela měsíc (Argo, 2018)
Tuhle knížku dostala od Ježíška Ma, ale první jsem ji přečetla já. :-)
Pěkný silný příběh, ukazující, že dobro a zlo nemusí být vždy patrné na první pohled a jak nebezpečné je nechat se svázat strachem. Plno čarodějnic (dobrých i zlých) a kouzel. Jen ten styl psaní se samým "ale", "jenže", "ovšemže", "nebo aspoň", "jistěže" a "netušila proč, ale najednou zcela jistě věděla" mě trochu dráždil. Tolik "ale" jsem snad ještě v žádné knize nepotkala. "Ale" taky nejsem asi tak úplně cílová skupina a ve výsledku vlastně asi dobrý... :-) Jsem zvědavá, co tomu bude říkat Ma. 



     A ještě pár fotek z minulé soboty - z animační dílny v Aeroškole.

 


     Plán na víkend: pořádně se vyspat.
     Dobrou!

8 komentářů:

  1. Ta první kniha vypadá nádherně!
    Hana

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý plán, ať vyjde!
    Piškotový měsíc (nebo to je měsíční piškot?) se mi moc líbí - a ty knížky taky. Pamatuju si, když jsme v Lidlu koupili teleskop a já se na tu bílou "věc" poprvé podívala pěkně zblízka. Vlastně mě ten úžas ještě nepřešel, kdykoliv vidím povrch měsíce trojrozměrně, znovu a znovu se dojímám.

    OdpovědětVymazat
  3. Aha, a mně se ten piškot zdál nějaký nedopečený :)

    OdpovědětVymazat
  4. Milé Pondělí,
    hledám nějakou hezkou knihu o hvězdách pro děti...
    Je tahle i o hvězdách nebo je zaměřená jen na měsíc?
    Děkuju,že knihy sdílíte s námi.
    :-)
    Petra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Petro, tahle je opravdu jen o Měsíci.
      Napadá mě Profesor Astrokocour - Hranice vesmíru - http://pondeli-pondeli.blogspot.com/2017/11/profesor-astrokocour.html
      Je to o vesmíru obecně, o Sluneční soustavě, o objevování vesmíru, ale i o hvězdách. Mrkněte na ni. :-)
      Kl.

      Vymazat
    2. Děkuji Vám,Pondělíčko,
      to bude přesně ono!
      Mávám,Pe.

      Vymazat