úterý 21. ledna 2020

Pražským židovským městem







Pražské židovské město jsou koncentrované dějiny. Ale i živoucí současnost. Pokud vás zajímá historie židovského národa (nejen) na území Prahy, tradice a spletité náboženské zvyky, doporučuju komentovanou prohlídku, kterou pořádá Židovské muzeum v Praze každou neděli od 11 a od 14 hodin. Kromě zasvěceného výkladu průvodce a přednostního vstupu do všech objektů je pozoruhodná i cena prohlídky, která je mnohem nižší než standardní vstupné. U pokladny se to asi nedozvíte, ale na internetových stránkách muzea hledejte tady - až dole na stránce "Prohlídky v češtině". Rezervace dopředu není třeba, on o tom asi skoro nikdo neví... ;-)
Prohlídka trvá přibližně 2,5 hodiny, zahrnuje Maiselovu synagogu, Pinkasovu synagogu, Klausovou synagogu, Starý židovský hřbitov a Staronovou synagogu. Pro úplně malé děti to není, ale trochu starší školáci by mohli být zaujati. A dospělí určitě.

10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Rádo se stalo. :-) Jak píše Lenka v komentáři, opravdu to stojí za to. Kl.

      Vymazat
  2. Ano! Byla jsem na téhle prohlídce od židovské obce asi před 10 lety a byla to jedna z nejkrásnějších prohlídek, na kterých jsem kdy byla. Asi tedy také díky průvodkyni, která nevyprávěla jen o památkách, ale řekla nám toho spoustu o židech a židovské kultuře, o které jsem tehy nevěděla vůbec nic. I díky tomu jsem pak přečetla spoustu knížek o židovství a vypravila se i do Izraele, je to fascinující kultura. Tak taky moc doporučuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, přesně, je to strašně zajímavý. A člověk má pak chuť víc tu kulturu poznat. Kl.

      Vymazat
  3. Zdravím, u pokladny to říkají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tím líp. Já jsem z toho měla pocit, že je ta informace obecně tak trochu zastrčená, že to prostě moc propagované není, na prohlídce nás bylo šest (z toho my čtyři). Mě na to upozornila kamarádka, kterou na to upozornila taky kamarádka. Taková "tichá pošta", tak jsem ji chtěla poslat dál, protože jsou ty komentované prohlídky opravdu dobré. Taky zdravím. Kl.

      Vymazat
  4. Je pěkné, že o tom píšete, já jsem na tuto prohlídku vytáhla před lety už dvě kamarádky, (dávala jsem i na blog), měli jsme skvělou paní průvodkyni, moc se nám líbila Španělská synagoga v Dušní ul., o židovské památky a vše okolo se zajímám hodně let.A ještě tip:
    Přes zimu je zavřená, ale zjara zkuste zavítat do krásné Jubilejní synagogy v Jeruzalémské ul. pod Hl.n. , bývají tam i výstavy.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřino, děkuju za tip. Kolem Jeruzalémské (Jubilejní) synagogy chodím často cestou na vlak a obdivuju krásné průčelí, ale uvnitř jsem ještě nebyla. Teď je uzavřená i Španělská synagoga, připravuje se tam nová výstava. Kl.

      Vymazat