středa 6. ledna 2021

Umění a příroda

Kniha Umělecké formy přírody (v němčině Kunstformen der Natur) německého biologa Ernsta Haeckela vyšla poprvé na přelomu 19. a 20. století. Na základě Haeckelových skic různých organismů bylo vyrobeno více než 1000 rytin, které následně vyšly jako litografie v tištěné knize. 
Ilustrace přesvědčivě demonstrující dokonalost přírody ovlivnily spoustu umělců té doby (v knize obsahující Haeckelovu práci, kterou v loňském roce vydalo nakladatelství TASCHEN, je doplněno i pojednání právě o vlivu jeho ilustrací na umění; u TASCHEN jde o výběr Haeckelovy práce, kompletní vydání by bylo jistě mnohem nákladnější). 
Pro mě jsou ty ilustrace fascinující samy o sobě. 







     Medúzy, mikroorganismy, barevnost, struktura, řád, symetrie... 
     Listuju a těší mě to. 

-------
Všechny knížky, které se objevují na blogu Pondělí, jsem si sama koupila, přečetla a prostě chci jen poslat informaci 
o nich dál. 
Žádný příspěvek na mém blogu není komerční nebo sponzorovaný.

5 komentářů:

  1. Ach, tu nutně potřebuju k narozeninám - prosím, kde je ještě k sehnání? Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, já jsem ji kupovala přes internet už na podzim. Bude asi nejlepší zagooglit, kde je dostupná teď a také, aby Vám vyhovovaly podmínky platby a doručení... Zdravím. Kl.

      Vymazat
  2. Ta je nádherá, já si vloni nadělila plakáty (byly to taková vytrhávací publikace) a už nám visí na stěně. Je fascinující s jakou precizností jsou malované. Po vaší knížce se podívám, moc děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat