čtvrtek 17. prosince 2020

Perličkové...

ozdoby z Poniklé (přesně tedy ruční výroba ozdob z foukaných skleněných perel, kterou stále udržuje rodinná firma Rautis) dnes byly zapsány na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO. Mám radost, zaslouží si to. 
My si ozdoby z Poniklé už několik let věšíme na stromeček. A těším se na tu krásu i letos... 




     ♥

6 komentářů:

  1. Přesně! Taky mě to dnes moc potěšilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mě! Díky tipu z "Katorovo" jsme v létě v Poniklé byli (nadšení z exkurze i vyrábění), nakoupili sady k domovýrobě a minulý víkend děti navlékaly. Skleněná krása, kterou jsem dokonce včera při online lekci ukazovala své americké studentce. :-)

      Vymazat
    2. Příští rok se musíme do Poniklé taky vypravit... ♥

      Vymazat
  2. Ozdoby z Poniklé jsou evergreen i u nás. Mám radost. Děti si každý rok vyráběli hvězdičku z ponikelských korálků u nás ve skanzenu, dvakrát jsme byli i v Poniklé, jen letos se kvůli bacilovi nezadařilo :-( Ale nás hamouny, co máme zásoby, nic nerozhodí... Krásné svátky! Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos už to nechám být, ale na pár nových ozdob mám zálusk. Kdo říká, že se vánoční ozdoby nemohou nakupovat v lednu? ;-) Taky Vám přeju krásné sváteční dny! Kl.

      Vymazat
    2. Copak v lednu, já myslím, že i v červnu to je v pohodě ;-) Včera jsme rozvěsili a kochám se a kochám. Líbí se mi, že v Poniklé přinášejí stále nové vzory podle těch starých (pár starých jsem ulovila i ve vetešnictví), takže je pořád co doplňovat :-)Před pár lety byl na ČT moc hezký dokument o ozdobách z Poniklé v seriálu Folklorika... Klára

      Vymazat