pondělí 3. května 2021

Krajem kamenů
















      Naučná stezka Petrovicko 

10 komentářů:

  1. Takovéhle bludné kameny byly ve velkém množství u nás na chalupě po lesích. Buď jednotlivě, nebo v různých seskupeních. Jako děcka jsme je využívali k hrám, ty jednotlivé jako dobývané hrady (byly kolikrát až dva metry vysoké a my na ně lezli) nebo jsme si v nich dělali přírodní kuchyně a udírny. Dlouho jsme nevěděli proč jich tam tolik je, a nevěděli to ani místní, až tam jednou přijeli známí a teta, která se zabývala geologií nám to vysvětlila. Byly to kameny, které před sebou hrnul ledovec a zrovna v těch místech kde je kraj a tam jsme měli chalupu, se zastavil a roztál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám kameny v krajině moc ráda. Petrovicko za tyhle balvany a viklany vděčí vodní erozi - psali na naučné tabuli. ;-) Zdravím! Kl.

      Vymazat
    2. Já na kamenech ujíždím. V přírodě, v zahradě, sbírám je všude kde jsem a ještě mám takovou úchylku, že si na malé kapesní píšu odkud jsou a kdy jsem tam byla :D. Na Mníšku jich už mám okolo chaty taky dost, tam se nacházejí zajímavé kousky. Tedy jen ty menší, takovéhle velké ne. A v Černolicích jsou úžasné skály, taky jsem si je musela trochu prolézt.

      Vymazat
  2. to okno s kaktusy je kde ? ten první kámen, to je něco .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kámen je viklan Vrškámen na okraji Petrovic. A okno je přímo v Petrovicích v přízemí domu nazývaném "malá letní rezidence" u kostela na náměstí. Kraj v okolí Petrovic je fakt krásný, určitě stojí za výlet. Kl.

      Vymazat
  3. Po takovéhle cestě vyrazil Bilbo bez kapesníku :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky. Nejvíce se mi líbí okno s kaktusy ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tam to velmi dobře znám... Petrovicko je nedaleko od nás a s mužem do té krajiny čar a kouzel zavítáme v každou roční dobu, teď na jaře, když začínají kvést stromy, je tam snad nejkrásněji, ale podzim směle konkuruje... a bílá zima vlastně též... Miluju to tam, i když jsme jednou o jeden bludný kořen/kámen zakopli a pak jsme bloudili cestou necestou skoro do tmy... :-D díky za krásné fotky, moc jste mě jimi potěšila... :-)

    OdpovědětVymazat